I wish you were here, i wish you could see me now

Jag har fått mitt nya schema, det är bättre än det förra jag hade. Nu jobbar jag 2 helger september ut, men man ska aldrig säga aldrig - det ploppar lätt upp fler tider! Nu sitter jag och försöker rätta alla bokade turer via bemaningen så att det ska stämma överens med nya schemat, går inte riktigt att vara dubbelbokad haha.

Har även varit på apoteket en runda, köpte hem ett par livräddande tabletter. Jag tänker ha några sådana i väskan med mig, vart jag än går. Mediciner som aspirin, Bamyl, Treo och Magnecyl (de receptfria) innehåller acetylsalicylsyra. Den mest vanliga dödsorsaken idag är ju hjärtsjukdomar, däribland hjärtinfarkter. När någon får en hjärtinfarkt ska man stoppa in en halv sådan tablett och låta personen tugga och svälja den. Eftersom den är blodförtunnande så kan den rädda personens liv och underlätta tills ambulanspersonal kommer. Det är något alla borde veta om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0